1. Obcy - 10/10
2. Gladiator - 10/10
3. Łowca Androidów - 9/10
4. Thelma and Louise - 8/10
5. Czarny deszcz - 8/10
6. 1492: Wyprawa do raju - 8/10
7. Pojedynek - 7/10
8. American Gangster - 7/10
9. Dobry rok - 7/10
10. Naciągacze - 7/10
11. Osaczona - 7/10
12. Sztorm - 6/10
13. W sieci kłamstw - 6/10
14. Królestwo niebieskie - 6/10
15. Helikopter w ogniu - 6/10
16. G.I. Jane - 5/10
17. Legenda - 4/10
18. Hannibal - 4/10
Lubię Helikoptera, ale pamiętam, że gdy oglądałem go już chyba po raz trzeci solidnie mnie wynudził. Nic tylko strzelają i strzelają; i tak przez dwie bite godziny. No brak fabuły i nadmiar akcji. Popatrzeć na zdjęcia można - to chyba jedyny element Helikoptera za którym mógłbym tęsknić :)
American Gangster miał już u mnie 8, ale widocznie stwierdziłem, że mnie poniosło. Jednak gdy obejrzę ponownie nie wykluczone, że podniosę ocenę z powrotem.
U mnie Helikopter jak i Gangster mają po "8" za to że przedstawił najbardziej realistyczną wizję walk ulicznych czuje się wręcz jakby się w nich uczestniczyło choć to że scenariusz nie powala to fakt jednak przy pierwszym oglądaniu film robi spore wrażenie:)Zaś American Gangster za to że jest to z werwą opowiedziana historia i precyzyjnie wyreżyserowana że aż do przesady i świetnie się go ogląda po prostu:)
Yyyyy helikopter w ogniu opowiada historię jednej z największych porażek U.S. Army. Tam faktycznie tylko strzelali i strzelali ale co koleś który nie na pojęcia o wojskowości może o tym wiedzieć
To ja słabiutko wypadam ale i tak podam swój top
1.Obcy 8 Pasażer Nostromo
2.Sztorm
3.American Gangster
4.Łowca Androidów(subiektywnie)
5.Hannibal
6.Gladiator
W końcu też zaliczyłem całą filmografię Scotta. A to jest moja subiektyna ocena jego filmów.
1. Łowca androidów - 10/10
2. Obcy - 10/10
3. Gladiator - 9/10
4. Thelma & Louise - 9/10
5. American Gangster - 8/10
6. Helikopter w ogniu - 8/10
7. Pojedynek - 7/10
8. Legenda - 7/10
9. Czarny deszcz - 7/10
10. Naciągacze - 7/10
11. 1492: Wyprawa do raju - 7/10
12. Królestwo niebieskie - 6/10
13. Dobry rok- 6/10
14. Sztorm - 6/10
15. W sieci kłamstw - 6/10
16. Hannibal- 5/10
17. Osaczona - 5/10
18. G.I. Jane - 4/10
1. Łowca Androidów - Po prostu arcydzieło i nie ma co się więcej rozwodzić.
2. Obcy - Ten film wyciągnął ten gatunek filmowy z klasy C, do poziomu mistrzowskiego.
3. Thelma i Louise - Bardzo ludzki film (przebija go tylko Łowca). Film, w którym najpełniej widać Scott'owską koncepcję bohatera jako postaci skazanej na porażkę w rywalizacji z losem.
4. American Gangster - Odnowienie koncepcji filmu gangsterskiego. A wydawało się, że po Ojcu Chrzestnym nie da się już niczym nowym zaskoczyć.
5. Gladiator - I znowu widać jego wielki talent. Filmy o Rzymie wydawały się zużytym gatunkiem, a tu proszę. Kolejny tytuł prezentujący geniusz Scott'a
Resztę sobie odpuszczę, bo są tylko efektami dobrego rzemiosła, albo po prostu nie widziałem.
Trudno wybrać u Scotta chociaż TOP10, bo więcej ma na koncie filmów słabych niż dobrych, a zatem podam tylko pięć moich ulubionych:
1. Łowca androidów
2. Obcy
3. Thelma i Louise
4. Czarny deszcz
5. od biedy niech będzie "Królestwo niebieskie", ew. "Gladiator".
Niestety nie widziałem jeszcze "Pojedynku" i "1492".
"Pojedynek" jest wg mnie dla Scotta tym, czym "Pojedynek na szosie" dla Spielberga; wejściówką do sławy a zarazem bardzo dobrym, nieco zapomnianym (przez masy zwłaszcza) filmem.
dlaczego wszyscy tak jadą po Legendzie, który, imo, jest jednym z najlepszych filmów fantasy obok takich klasycznych filmów jak Willow czy Conan Barbarzyńca?..
tak wam kole w oczy, że Scott jest wszechstronnym reżyserem i nie boi się, tak jak wy, pseudo znawcy i fani od siedmiu boleści, ryzykować, a co najlepsze, że mu to wychodzi?
Mnie w tym filmie tylko Bloom kole w oczy. Poza tym naprawdę ciekawy film, dobrze zrobiony, z ciekawą obsadą. No tylko ten Bloom jak żywcem przeniesiony z Karaibów ;-). Ale mimo to na pewno obejrzę jeszcze ten. Może nawet zaraz go sobie odpalę.
Mnie nie kole nic w oczy, z tego powodu że Scott jest wszechstronnym reżyserem. Mnie to nawet cieszy, bo to jeden z moich ulubionych twórców. W zasadzie w moim osobistym rankingu wyżej stoją jedynie bracia Coen. Problem polega na tym, że Legenda wcale nie należy do jednych z najlepszych filmów fantasy. Jeśli to cię pocieszy, ocena 4/10 nie oznacza jeszcze, że po jakimś filmie "jadę". To tak na marginesie, w razie gdyby to twoje oburzenie było skierowane do mnie.
Ja również bardzo cenię sobie Scotta za to że prawie każdy jego film ogląda się z pewną przyjemnością nawet te słabsze. Jest geniuszem jeśli chodzi o rzemiosło jednak czasem fatalnie wybiera scenariusze bo nawet największy fachura bez scenariusza niewiele może zdziałać. A co do Legendy to polubiłem ten film który mimo swej momentami niewiarygodnej naiwności sprawił mi zwykłą frajdę i zauroczył plastycznością przedstawionego świata.
1. Łowca Androidów - 9/10
2. Obcy - Ósmy pasażer Nostromo - 8.5/10
3. Thelma i Louise - 7/10
4. Gladiator - 6/10
5. Hannibal - 5/10
6. Helikopter w ogniu - 5/10
7. American Gangster - 5/10
8. Pojedynek 5/10
9. G.I. Jane - 3/10
10. Naciągacze - 3/10
11. Legenda - 3/10
Krytyczny jesteś w tym ocenianiu, ale ogólnie się zgodzę. Nieco wyżej dałbym tylko American Gangster, ale to jest film, który mnie zachwycił, mimo, że nie przepadam za tzw. kinem gangsterskim.
1. Gladiator - 9/10
2. Helikopter w ogniu - 8/10
3. American Gangster - 8/10
4. Obcy - 7/10
5. 1492 : Wyprawa do raju - 7/10
6. Królestwo Niebieskie - 7/10
7. Naciągacze - 6/10
8. G.I. Jane - 5/10
9. Sztorm - 4/10
10. Legenda - 4/10
11. Hannibal - 3/10
1 Łowca androidów 9/10
2 Helikopter w ogniu 9/10
3 Gladiator 9/10
4 Obcy 8/10
5 Thelma i louise 8/10
6 1942 wyprawa do raju 7/10
7 Hannibal 6/10
8 Królestwo niebieskie 5/10
starczy
Narazie widziałem tylko 5 filmów
Gladiator 10/10
Łowca androidów 10/10
Helikopter w ogniu 9/10
Obcy - 8. pasażer "Nostromo" 9/10
Naciągacze 6/10
Może nie pełny, ale:
1. Alien 9/10
2. American Gangster 9/10
3. Helikopter w ogniu 9/10
4. Naciągacze 8/10
5. Łowca androidów 8/10
6. Gladiator 7/10
7. Hannibal 7/10
8. W sieci kłamstw 6/10
9. G.I. Jane 6/10
10. Królestwo niebieskie 1/10
Muszę jeszcze raz zobaczyć American Gangster i Helikopter w ogniu, nie wiem czy nie spadną z "dziewiątki". No i Łowcę androidów też trzeba sobie odświeżyć bo jakoś niespecjalnie mnie przekonał za pierwszym podejściem.
1. Obcy – 9/10
2. Łowca androidów – 9/10
3. American Gangster – 8/10
4. Naciągacze – 7/10
5. Helikopter w ogniu – 7/10
6. Hannibal – 6/10
7. Gladiator – 5/10
8. W sieci kłamstw – 5/10
9. G.I. Jane – 4/10
1. Łowca Androidów 9
2. Thelma i Louise +8
3. Gladiator 7
4. American Gangster 6
5. Naciągacze -6
6. Helikopter w ogniu 5
7. Hannibal (oglądane dawno)
8. G.I. Jane (j.w.)
Aliena chyba widziałem ponad 10 lat temu, nic nie pamiętam.
1. Gladiator - 10/10
2. Alien - 9/10
3. Blade Runner - 9/10
4. Black Hawk Down - 8/10
5. American Gangster - 8/10
6. Body of Lies - 8/10
7. A Good Year - 8/10
8. Hannibal - 7/10
9. Kingdom of Heaven - 7/10
Jeszcze trochę przede mną...
1. Alien - 8/10
2. Gladiator - 8/10
3. Matchstick Men - 7+/10
4. American Gangster - 7/10
5. Black Hawk Down - 6/10
więcej niestety nie widziałem filmów, tego dobrego reżysera ;)
całkiem nie dawno po raz pierwszy obejrzałem Blade Runnera w HD, film genialny, Arcydzieło! Klimat, efekty Ooo, miazga film w ogóle się nie zestarzał mimo 30 lat na karku, przekaz, życiowa rola Rutgera Hauera, jest to jeden z najwybitniejszych o ile nie najwybitniejszy film Sc-Fi, naprawdę wielki ukłon w stronę reżysera, urósł w moich oczach. Ridley Scott 8/10. Blade Runner 10/10!
1. Gladiator 10/10
2. Czarny deszcz 10/10
3. Legenda 9/10
4. Obcy – ósmy pasażer „Nostromo” 8/10
5. Dobry rok 7/10
6. Osaczona 7/10
7. Thelma i Louise 7/10
8. Pojedynek 7/10
9. 1492 – Wyprawa do raju 6/10
10. Łowca androidów 6/10
11. Helikopter w ogniu 6/10
12. W sieci kłamstw 6/10
13. Hannibal 6/10
14. Królestwo niebieskie 6/10
15. American Gangster 6/10
16. Sztorm 6/10
17. Naciągacze 6/10
18. G.I. Jane 2/10
"Robin Hood" (8/10) "wskoczyłby" na pozycję za "Obcym - Ósmym pasażerem <Nostromo>" a przed "Dobrym rokiem".
a oto moja lista:
"Łowca Androidów" - 10/10
"Gladiator" - 9/10
"American Gangster" - 9/10
"1492 Wyprawa do Raju" - 8+/10
"Królestwo Niebieskie" - 8/10
"Helikopter w Ogniu" - 8/10
"Obcy 8 pasażer Nostromo" - 8/10
"Robin Hood" - 8/10
"Thelma and Louise" - 7+/10
"Dobry rok" - 7/10
"Czarny deszcz" - 7/10
"W sieci kłamstw" - 6/10
"Naciągacze" - 6/10
"G.I.Jane" - 5/10
"Hannibal" - 5/10
"Sztorm" - 4/10
Gladiator - 9/10
Helikopter w ogniu - 8+/10
American Gangster - 8/10
Obcy - 8/10
Łowca Androidów - 8/10
Dobry Rok - 7/10
Robin Hood - 7-/10
Ridley-mój ulubiony reżyser :) a więc:
Obcy 10/10
łowca androidów 10/10
Helikopter w Ogniu 10/10
Gladiator 9/10
American Gangster 9/10
Królestwo Niebieskie 8/10
Pojedynek 8/10
Thelma i Louise 8/10
W sieci Kłamstw 7/10
Naciągacze 7/10
Dobry Rok 7/10
Hannibal 6/10
1. Gladiator 10/10
2. Łowca androidów 10/10
3. Obcy 10/10
4. Hannibal 9/10
5. American gangster 8/10
6. 1492: Wyprawa do raju 8/10
7. W sieci kłamstw 7/10
8. Helikopter w ogniu 7/10
9. Królestwo niebieskie 7/10
10. G. I. Jane 4/10
11. Czarny deszcz 4/10
I po niedawnym obejrzeniu Obcego i Łowcy androidów dodaje Ridleya do ulubionych.
1. Thelma & Louise 8+/10 (z perspektywą awansu przy kolejnym seansie)
2. Blade Runner 8/10
3. Alien 7/10
4. American Gangster 7/10
5. Black Hawk Down 6/10
6. Gladiator 6/10
7. Duellists 6/10
8. Black Rain 6/10
9. 1492: Conquest for Paradise 6/10
10. Body of Lies 6/10
11. Kingdom of Heaven 5/10
12. Matchstick Men 5/10
13. Hannibal 5/10
14. Robin Hood 4/10
15. Good Year 3/10
16. G.I. Jane 2/10
Ridley-także mój ulubiony reżyser!
1.Obcy 10/10
2.Gladiator 10/10
3.Helikopter w Ogniu 10/10
4.Thelma i Louise 9/10
5.Łowca Androidów 9/10
6.Hannibal 8/10
7.American Gangster 8/10
8.Królestwo Niebieskie 7/10
9.Robin Hood 6/10
10.Naciągacze 6/10
11.Dobry Rok 5/10
12.G.I Jane 5/10
1. Łowca androidów 10/10
2. Obcy - 8. pasażer "Nostromo" 9/10
3. Thelma i Louise 8/10
4. Gladiator 6/10
5. Helikopter w ogniu 6/10
6. 1492: Wyprawa do raju 6/10
7. Legenda 6/10
8. Sztorm 6/10
9. American Gangster 6/10
10. Dobry rok 5/10
11. Naciągacze 5/10
12. Hannibal 4/10
13. G.I. Jane 4/10
14. Królestwo niebieskie 3/10
Plany: Czarny deszcz, Pojedynek
Cześć Pablos :)
1. 1492: Wyprawa do raju - 7/10
2. Łowca androidów - 7/10
3. Obcy - 8. pasażer "Nostromo" - 7/10
4. American Gangster - 6/10
5. Helikopter w ogniu - 6/10
6. Hannibal - 6/10
7. Dobry rok - 3/10
8. Naciągacze - 3/10
9. Gladiator - 3/10
10.G.I. Jane - 2/10
W planach: Delma i Luis, Królestwo niebieskie, Czarny deszcz, Wszystkie niewidzialne dzieci.
1.Blade Runner - 10/10
2.Gladiator 7+/10
3.Alien - 7/10
4.American Gangster - 7/10
5.Kingdom of Heaven - 6/10
6.Black Hawk Dawn - 6/10
7.Body of Lies - 6/10
8.Black Rain - 6/10
9.Legend - 5/10
10.GI Jane - 5/10
11.A Good Year - 5/10
12.Matchstick Men - 5/10
13.Hannibal - 3/10
14.Robin Hood - 3/10
8 lat czekałem na ten komentarz- było warto! A tak serio i bez zbędnego offtopu, po prostu wypisz tu wszystkie jakie widziałeś w raz z ocenami w kolejności od najlepszego do najgorszego. Taki jest też sens topek :)